Manekin to coś więcej niż jedzenie, to styl bycia. Poszukaj swojego ulubionego...

Dowóz z restauracji to realna szansa zdobycia nowych klientów. Przejrzysta i responsywna strona znacznie usprawnia proces zamawiania. Jak popularna sieć lokali wykorzystała potencjał współpracy z Deligoo?

Manekin to ogólnopolska sieć naleśnikarni, która od lat przyciąga fanów dobrego i niedrogiego jedzenia. Legendarne już kolejki do Manekina na stałe wpisały się w krajobraz polskich miast, a w rodzimym Toruniu restauracja trafiła nawet do specjalnej, lokalnej, edycji Monopoly. Obok zakładów cukierniczych Kopernik, czy Krzywej Wieży.

Problem

Dotychczas Manekin przyjmował swoich gości na miejscu, nie oferując w żadnym z miast dostawy naleśników. Wszystko zmieniło się w marcu 2020. Pandemia koronawirusa, a w konsekwencji zamknięcie lokali gastronomicznych, sprawiły, że restauratorzy z całej Polski stanęli przed koniecznością wprowadzenia dostaw.

Wsparcie Deligoo

Dzięki współpracy z DeliGoo, Manekin mógł ekspresowo uruchomić zamówienia online z bezpieczną dostawą bezkontaktową do domu. Współpraca rozpoczęła się jeszcze w marcu 2020, a DeliGoo dostarczyło zaplecze technologiczne:

– panel zamówień online,
– panel obsługi zleceń,
– system przydzielający kurierów do zleceń,
– pełną obsługę logistyczną zamówień.

DeliGoo obsługuje dostawy z siedmiu lokali Manekin, w Bydgoszczy, Gdańsku, Poznaniu i Toruniu. W zależności od lokalizacji, klienci mogą wybrać dostawę lub odbiór osobisty w restauracji i opłacić zamówienie w najwygodniejszy dla nich sposób. DeliGoo obsługuje bezpieczne płatności online (kartą, przelewem lub BLIK-iem), ale klienci mogą też opłacić zamówienia przy odbiorze – gotówką lub kartą.

Rezultaty

Klienci Manekina szybko polubili nowy sposób na zamawianie naleśników. Od ostatnich dni marca, kiedy pierwsze lokale Manekina wprowadziły opcję dostawy, do końca maja, klienci złożyli kilkanaście tysięcy zamówień na naleśniki z dostawą.

– Uruchomienie własnych dostaw z DeliGoo trwa tylko kilka dni i nie wymaga skomplikowanego szkolenia. W przeciwieństwie do portali do zamawiania jedzenia, nie pobieramy też prowizji od każdego zamówienia, a jedynie stałą opłatę za obsługę. Dzięki temu umożliwiliśmy działanie restauracjom w okresie, w którym dostawa była w zasadzie jedyną możliwą opcją. Dzięki DeliGoo restauratorzy zyskują też nowych klientów, których mogą obsłużyć bez konieczności zwiększania liczby miejsc w lokalu – mówi Konrad Dymek, prezes spółki DeliGoo

Do tej pory Manekin funkcjonował bez dostaw. Wprowadzenie takiej usługi pozwoliło dotrzeć do naszych dotychczasowych klientów, którzy ograniczyli swoje wyjścia, a kanał sprzedaży on-line dał szansę spróbować naszych produktów zupełnie nowym osobom

– mówi Piotr Ochocki, kierownik sieci Manekin.