logo with text
News
18 Marzec 2021

Dlaczego restauracja potrzebuje strony do zamawiania jedzenia?

Zamawianie jedzenia przez Internet staje się coraz bardziej powszechne. Świat biegnie, biegniemy także my, a czasu na gotowanie jest coraz mniej. A jeść nie tylko musimy, ale i lubimy. Dlatego chętnie korzystamy z dostawy lunchu do biura, czy kolacji do domu. Jest to także bardzo wygodne w czasie choroby lub gdy po prostu chcemy oderwać się od codziennych obowiązków

Trend “food delivery” bardzo dynamicznie się rozwija na całym świecie, także w Polsce. Ale to oznacza też większe wyzwania dla restauratorów. Nie wystarczy już mieć stronę na Facebooku i dowozić ciepłe posiłki. Klienci oczekują trochę więcej, przede wszystkim w zakresie sposobu zamawiania.

Jeśli prowadzisz restaurację i chcesz aby klienci nie odeszli do konkurencji koniecznie pomyśl o własnej stronie do zamawiania jedzenia online.

To tylko z pozoru może wydawać się sporą inwestycją czasową i finansową. Jest zupełnie odwrotnie. Najpierw jednak odpowiedzmy sobie na pytanie, dlaczego warto umożliwić klientom zamawianie jedzenia online, poprzez naszą własną stronę.

Dlaczego restauracja potrzebuje strony do zamawiania jedzenia?

1. Szybkie i proste zamawianie jedzenia online

Jesteśmy leniwi. Chcemy wszystko szybko, prosto i najlepiej jednym kliknięciem. Własna strona do zamawiania jedzenia online daje taką możliwość. Dzwonienie do restauracji i dyktowanie swojego zamówienia to tak naprawdę strata czasu dla obu stron. A czas to pieniądz.

Skoro klient może kilkoma kliknięciami zamówić jedzenie, a restauracja odebrać je bez odrywania kelnerów od pracy, warto z tego skorzystać.

dostarczaj-zamówienia-do-domu-klienta.png

2. Strona na Facebooku już nie wystarczy

Wiele restauracji posiada stronę na Facebooku, czyli fanpage. Oczywiście jest to bardzo dobra praktyka i zachęcamy do zaoferowania możliwości kontaktu z Tobą przez Messengera.

Facebook daje wiele opcji promocji i budowania relacji z klientami, ale menu Twojej restauracji może być tylko w wersji pdf. Ewentualnie możesz zaprezentować menu jako albumu zdjęć To jednak opcja skomplikowana w tworzeniu, a potem bardzo niewygodna do przeglądania przez klienta.

Pamiętaj: chcemy szybko, sprawnie i prosto.

Posiadając własną stronę do zamówień możemy również zbierać adresy e-mail do komunikacji marketingowej. czyli informowania klientów o promocjach, nowym menu i ciekawych wydarzenia docierając bezpośrednio do skrzynki pocztowej odbiorcy. Nie jesteś więc uzależniony od algorytmów i nie płacisz za większe zasięgi.

Poznaj możliwości stron do przyjmowania zamówień jedzenia przez Internet od DeliGoo >>

3. Oszczędność i brak konkurencji

Na rynku istnieje wiele firm i aplikacji pozwalające restauracjom realizować dostawy jedzenia do domu. Wciąż też powstają nowe. Możesz przebierać w ofertach, możesz być w każdej z nich, ale… prowizje jakie będziesz płacić zabiorą Ci sporą część zarobku.

Ponadto jesteś jednym z wielu bardzo partnerów takiej firmy, a Twoja konkurencja jest w tym samym miejscu. Algorytmy, a może i dodatkowe pieniądze, mogą sprawić, że w pierwszej kolejności będą prezentowane inne restauracje, a Twoja oferta znajdzie się na samym końcu wyników wyszukiwania. To nie zapowiada wielu zamówień jedzenia.

4. Prezentacja menu

Wspominaliśmy o tym wcześniej. Na Facebooku możesz umieścić jedynie plik PDF lub tworzyć skomplikowane w przeglądaniu albumy ze zdjęciami dań.

Podobnie jest w serwisach typu Zomato i innych agregatorach restauracji. Twoje potrawy mają kilka wersji w zależności od dodatków? Dodaj kilka zdjęć. Jemy przecież oczami, chcemy wiedzieć jak to, co zamawiamy do jedzenia będzie wyglądać. Polecaj dodatki pasujące do konkretnego dania poprzez linkowanie pomiędzy poszczególnymi pozycjami w menu – czyli umieszczaj klikalne linki i uprość wyszukiwanie potraw uzupełniających się nawzajem.

Zobacz jak wygląda menu na stronie do realizacji zamówień on-line od DeliGoo:

menu-restauracji-online.png

5. Dasz się zapamiętać i będziesz lepiej rozpoznawalny

Stronę www Twojej restauracji tworzysz na własnych warunkach. Decydujesz o kolorystyce, wyglądzie i sposobie kontaktu z Tobą.

W widocznym miejscu możesz zamieścić formularz kontaktowy, adres e-mail czy telefon. To od Ciebie zależy co będzie wyświetlać się po wejściu na stronę, jakie komunikaty przeczyta klient w pierwszej kolejności oraz jakiej wielkości oraz koloru będą opisy potraw.

W portalu do zamawiania jedzenia lub na Facebooku nie masz na te rzeczy wpływu.

Zobacz jak prosto i szybko stworzyć stronę do dostaw jedzenia z Twojej restauracji >>

6. Łatwy wgląd w historię zamówień

Posiadając system do realizacji zamówień on-line możesz analizować, jakie dania są najchętniej zamawiane przez klientów, jakie dodatki wybierają i które dni cieszą się największą liczbą zleceń.

Dzięki tym informacjom jeszcze lepiej dopasujesz menu do preferencji klientów, zaplanujesz zakupy produktów dla kucharzy i będziesz mógł zoptymalizować koszty oraz zwiększać przychody.

7. Obecność w wyszukiwarce Google

I przy okazji wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania poprzez SEO, czyli optymalizację strony i treści na niej.

Mówi się, że jeśli nie ma Cię w Google to nie istniejesz. Stwierdzenie to potwierdza raport “Online search: Consumer and firm behaviour”, z którego wynika, że najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie jest właśnie wyszukiwarka Google. Dotyczy to także wyszukiwania restauracji i posiłków.

Własna strona pozwala na pewną kontrolę tego na jakie frazy wyświetlacz się w wynikach wyszukiwania, zarówno tych płatnych, jak i organicznych.

To tylko kilka zalet posiadania własnej strony restauracji. Chętnie pokażemy Ci więcej i pomożemy w zwiększeniu przychodów restauracji

Dlaczego warto skorzystać ze stron do zamawiania jedzenia od DeliGoo?

Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej o tym jak stworzyć własną stronę do zamawiania jedzenia przez Internet

Masz jakieś pytania?

kontakt@deligoo.pl