UWAGA na oszustów! W ostatnim czasie obserwujemy dużą ilość prób podszywania się pod naszą markę.
DeliGoo nigdy nie wysyła żadnych maili do konsumentów, zignoruj wszystkie wiadomości tego typu!
logo with text
News
18 Marzec 2021

Jak dotrzeć do nowych klientów – marketing restauracji cz.II

W poprzednim artykule dotyczącym promocji restauracji w internecie przedstawiliśmy Ci aż 5 pomysłów jak dotrzeć do nowych klientów.

Sposobów marketing online restauracji jest o wiele więcej. Poznaj kolejne 4 sposoby i docieraj do nowych klientów.

cztery-sposoby.png

1. Aktywnie prowadź stronę na Facebooku i profil na Instagramie

W pierwszej części wskazówek dotyczących marketingu restauracji pisaliśmy o przygotowaniu ładnych i apetycznych zdjęć potraw oraz wnętrza lokalu. Wykorzystaj je też na Facebooku i Instagramie, gdzie znajdują się Twoi stali i nowi klienci.

Gdy ktoś wyszukuje restaurację w Google, bardzo często sprawdza ją także w mediach społecznościowych. Zazwyczaj chce sprawdzić menu i zobaczyć zdjęcia.

Szuka też aktualnych informacji o restauracji (czy np. nie zmieniła lokalizacji). Tu także chce przeczytać opinie osób, które już w niej były.

Bardzo ważne jest również bycie aktywnym w Twoich profilach i sprawne odpisywanie na zapytania przez Messenger oraz komentarze.

2. Stwórz okazje do zabawy i organizuj promocje

Ludzie lubią wszelkiego rodzaju promocje i szanse na wygranie nagrody. Wykorzystaj to i dzięki temu dotrzyj do osób, które skorzystają z oferty Twojej restauracji.

Zachętą do tego mogą być:

konkurs-aioli.jpg

prezent-stary-młyn.png

Pasta i Basta z kolei dodawała do każdego posiłku, także w dostawie, piwo bezalkoholowe gratis.

pasta-i-basta-prezent.png

Niektóre restauracje mają miks różnych promocji, tak jak np. Sypka Mąka każdego dnia zachęca do zamówień inną promocją

sypka-mąka-okazje.png

Konkursy, promocje i inne zachęty najlepiej przeprowadzać w mediach społecznościowych, a posty informujące o tym podpromować płatną kampanią reklamową, aby dotrzeć do jak największej liczby osób.

3. Pokaż się od dobrej strony

Angażuj się w inicjatywy i wspieraj lokalne wydarzenia. Pokażesz, że umiesz pomagać, a jednocześnie zrobisz dobry uczynek. Przykładem jest akcja #GastroPomaga, w ramach której aż 55 restauracji z Białegostoku dostarczało posiłki personelowi medycznemu podczas wiosennego lockdownu spowodowanego COVID-19.

gastropomaga.png

4. Reklamuj się w Google i na Facebooku

W zależności od budżetu, jaki posiadasz możesz również wykorzystać płatne kampanie reklamowe w Google i na Facebooku. Dzięki dostępnym tam różnym opcjom targetowania sam ustalisz lokalizacje osób, którym ma się wyświetlać reklama, ich zainteresowania czy wiek. Są to bardzo skuteczne metody promocji jeśli zadbasz o przyciągającą uwagę grafikę oraz treść zachęcającą do skorzystania z Twojej oferty.

W promocji restauracji za pomocą internetu masz wiele możliwości. Możesz skorzystać z naszych propozycji marketingu online, ale tak naprawdę ogranicza Cię tylko wyobraźnia.

Koniecznie przeczytaj też artykuł “Jak dotrzeć do nowych klientów – marketing restauracji cz.I”, w którym przedstawiliśmy 4 inne sposoby na promocję restauracji w internecie. Powodzenia!

Masz jakieś pytania?

kontakt@deligoo.pl