Rozwiązania dla biznesuO nas
deligoo
Blog strona główna

Jak dotrzeć do nowych klientów – marketing restauracji cz.II

W poprzednim artykule dotyczącym promocji restauracji w internecie przedstawiliśmy Ci aż 5 pomysłów jak dotrzeć do nowych klientów.

Sposobów marketing online restauracji jest o wiele więcej. Poznaj kolejne 4 sposoby i docieraj do nowych klientów.

1. Aktywnie prowadź stronę na Facebooku i profil na Instagramie

W pierwszej części wskazówek dotyczących marketingu restauracji pisaliśmy o przygotowaniu ładnych i apetycznych zdjęć potraw oraz wnętrza lokalu. Wykorzystaj je też na Facebooku i Instagramie, gdzie znajdują się Twoi stali i nowi klienci.

Gdy ktoś wyszukuje restaurację w Google, bardzo często sprawdza ją także w mediach społecznościowych. Zazwyczaj chce sprawdzić menu i zobaczyć zdjęcia.

Szuka też aktualnych informacji o restauracji (czy np. nie zmieniła lokalizacji). Tu także chce przeczytać opinie osób, które już w niej były.

Bardzo ważne jest również bycie aktywnym w Twoich profilach i sprawne odpisywanie na zapytania przez Messenger oraz komentarze.

2. Stwórz okazje do zabawy i organizuj promocje

Ludzie lubią wszelkiego rodzaju promocje i szanse na wygranie nagrody. Wykorzystaj to i dzięki temu dotrzyj do osób, które skorzystają z oferty Twojej restauracji.

Zachętą do tego mogą być:

Pasta i Basta z kolei dodawała do każdego posiłku, także w dostawie, piwo bezalkoholowe gratis.

Niektóre restauracje mają miks różnych promocji, tak jak np. Sypka Mąka każdego dnia zachęca do zamówień inną promocją

Konkursy, promocje i inne zachęty najlepiej przeprowadzać w mediach społecznościowych, a posty informujące o tym podpromować płatną kampanią reklamową, aby dotrzeć do jak największej liczby osób.

4. Pokaż się od dobrej strony


Angażuj się w inicjatywy i wspieraj lokalne wydarzenia. Pokażesz, że umiesz pomagać, a jednocześnie zrobisz dobry uczynek. Przykładem jest akcja #GastroPomaga, w ramach której aż 55 restauracji z Białegostoku dostarczało posiłki personelowi medycznemu podczas wiosennego lockdownu spowodowanego COVID-19.

5. Reklamuj się w Google i na Facebooku

W zależności od budżetu, jaki posiadasz możesz również wykorzystać płatne kampanie reklamowe w Google i na Facebooku. Dzięki dostępnym tam różnym opcjom targetowania sam ustalisz lokalizacje osób, którym ma się wyświetlać reklama, ich zainteresowania czy wiek. Są to bardzo skuteczne metody promocji jeśli zadbasz o przyciągającą uwagę grafikę oraz treść zachęcającą do skorzystania z Twojej oferty.

W promocji restauracji za pomocą internetu masz wiele możliwości. Możesz skorzystać z naszych propozycji marketingu online, ale tak naprawdę ogranicza Cię tylko wyobraźnia.

Koniecznie przeczytaj też artykuł “Jak dotrzeć do nowych klientów – marketing restauracji cz.I”, w którym przedstawiliśmy 4 inne sposoby na promocję restauracji w internecie.
Powodzenia!

Masz jakieś pytania?

kontakt@deligoo.pl