Logistyka ostatniej mili (ang. last mile logistics), ma szalenie ważne znaczenie dla całego procesu zamówienia. Dotyczy to przede wszystkim e-commerce, ale zwłaszcza w ostatnich miesiącach, także np. gastronomii.
Tak naprawdę, nawet jeśli zadbamy o wszystkie elementy przygotowania przesyłki: estetykę opakowania, dodanie gratisu czy podziękowań za zakup, ostatni etap procesu może zniszczyć wszelkie twoje starania.
Czas dostawy, zachowanie kuriera czy moment rozpakowywania przesyłki wpływa nie tylko na zadowolenie klienta, ale także na wizerunek i zaufanie marki. Dlaczego zaufanie klienta ma ogromne znaczenie? Gdy je zyskamy, klient będzie do ciebie wracał i polecał dalej. A nie ma nic lepszego niż marketing rekomendacji – nie tylko jest tani, ale również bardziej wierzymy opiniom znajomych niż reklamie.
Badania jasno pokazują, że 83% aż konsumentów przyznaje, że ufa rekomendacjom rodziny i znajomych. Zatem zaufa też marce i chętniej skorzysta z jej usług. Edelman Trust Barometer Special Report Wniosek jest zatem prosty: aby zdobyć zaufanie klienta i sprawić, że będzie polecał ciebie dalej, powinieneś zadbać o jego zadowolenie na każdym etapie zamówienia. Zwłaszcza na tym ostatnim etapie, czyli last mile, w którym klient otrzymuje przesyłkę i ma niejako bezpośredni kontakt z marką.
Na cały proces, który określamy jako ostatnią milę (Last Mile), składa się kilka głównych etapów:
Klienci oczekują przede wszystkim:
W DeliGoo czas dostarczenia towaru skracają routingowe optymalizujące trasy kurierów bez względu na wielkość floty.
Czynniki mają ogromne znaczenie w ramach ostatniej mili i oddziałują na pozytywne doświadczenia klienta.
W DeliGoo czas dostarczenia towaru skracają routingowe optymalizujące trasy kurierów bez względu na wielkość floty.