logo with text
Logistyka
18 Marzec 2021

Jak łatwo wdrożyć dostawy z Twojego sklepu i zdobyć nowych klientów?

Prowadzisz sklep stacjonarny i szukasz sposobów na to, by zwiększyć liczbę klientów? Zwłaszcza teraz, gdy wielu z nich zostało w domach? Zacznij sprzedawać przez internet. Wbrew pozorom to wcale nie jest trudne. W tym artykule pokażemy Ci, jak to zrobić łatwo i szybko.

Sprzedaż przez internet powoli staje się standardem, którego oczekują klienci. Zwłaszcza w czasach, gdy powinniśmy unikać niepotrzebnych zgromadzeń, możliwość zamówienia towarów z dostawą pod drzwi domu, staje się coraz bardziej pożądaną opcją. Tym bardziej, że coraz więcej klientów przekonuje się, że jest to oszczędność czasu i pieniędzy. I to nawet wtedy, gdy dostawa do domu jest dodatkowo płatna.

W ten sposób możesz też zyskać nowych klientów, którym dotychczas było do Ciebie nie po drodze.

Jak sklep stacjonarny może konkurować z e-commerce i magazynami wypełnionymi po sufit?

Dzięki rozwojowi technologii i logistyki może. A dostarczając produkty bezpośrednio ze swojego sklepu zyskujesz nad całkowicie internetową konkurencją przewagę: lokalność. Zatem jak to zrobić? grafika-na-socialmedia.png

Jak prosto wdrożyć dostawy z Twojego sklepu stacjonarnego?

Pierwszy krokiem dostarczania zamówień do domu jest umożliwienie klientowi składania ich bez konieczności wizyty w sklepie. Możesz to zrobić na dwa sposoby:

Decydując się na przyjmowanie zamówień przez telefon, musisz zadbać o to, by ktoś stale przy nim czuwał. Tak, aby go odbierać i nie tracić potencjalnych klientów. Najlepiej przydzielić do tego dedykowaną osobę. Pomiędzy połączeniami mogłaby zajmować się innymi rzeczami, ale nie takimi, które uniemożliwiłyby odebranie kolejnego telefonu. Wiąże się to z zatrudnieniem dodatkowego pracownika i dużymi kosztami stałymi.i Nie wiadomo, czy się zwrócą.

Do zamówień przez internet można wykorzystać różne rozwiązania. Jeśli sprzedaż wysyłkowa ma być tylko dodatkiem do Twojego sklepu stacjonarnego, najprostszym rozwiązaniem będzie strona do zamówień online, wykorzystująca dedykowaną platformę. Pod wieloma względami przypomina stronę do zamówień online z restauracjami. Wprowadzasz kilka, kilkanaście pozycji i umożliwiasz ich zamówienie i opłacenie. Nie musisz znać się tutaj na technologii, a obsługa zamówień jest zazwyczaj bardzo prosta. Sprzedaż uruchomisz w zasadzie w kilka dni.

W DeliGoo posiadamy system do zamówień online, który jest idealny zarówno dla restauracji, jak i dla sklepów. Skontaktuj się z nami, a pokażemy Ci jak wdrożyć taki system w Twoim sklepie.

Możesz też uruchomić cały sklep internetowy. Tyle tylko, że to już większe przedsięwzięcie i zwykle bardziej kosztowne rozwiązanie.

Przede wszystkim, musisz tutaj zdecydować się na oprogramowanie, na którym będzie stał sklep. Może to wiązać się z koniecznością zatrudnienia specjalisty, który pomoże Ci w jego wdrożeniu. Podobnie jak w przypadku zamówień telefonicznych, zwrot z inwestycji jest niewiadomą.

ekspresowe-dostawy-w-ecommerce.png

O czym pamiętać wdrażając dostawy z Twojego sklepu?

  1. Przeprowadź proste badanie swoich klientów i zapytaj ich co najchętniej zamawialiby online. Jakie produkty kupowaliby częściej, jeśli dostarczałbyś je im do domu.

  2. Stopniowo zwiększaj zakres asortymentu dostępnego on-line. Wybierz te produkty, które wskazali klienci podczas Twojego badania oraz te, które nie sprawiają problemów w transporcie (nie ma obawy, że się potłuką lub trudno je zapakować, ani nie ważą za dużo).

  3. Zadbaj o stany magazynowe produktów dostępnych na zamówienie. Zawsze miej ich zapas, aby uniknąć niezadowolenia klienta czy dodatkowej pracy związanej z anulowaniem zamówienia i tłumaczenia się klientowi.

  4. Określ jasne zasady dowozu, czyli czas potrzebny na realizację zamówienia, minimalna wartość zamówienia, godziny przyjmowania zamówień, czy wreszcie strefę dostaw.

  5. Wybierz system do zamówień online, który będzie prosty w obsłudze ze strony klienta.

  6. Nie wymagaj od klienta zakładania konta oraz podawania danych, które nie są niezbędne do realizacji zamówienia (np. PESEL).

  7. Informuj o etapach realizacji zamówienia poprzez wiadomości SMS lub e-mail. Dzięki temu klient będzie wiedział kiedy spodziewać się dostawy.

  8. Pomyśl o ekspresowych dostawach. Ma to ogromne znaczenie nie tylko w dowozie jedzenia z restauracji, ale także zamówień ze sklepów, zwłaszcza tych stacjonarnych. Takie ekspresowe dostawy dzięki współpracy z DeliGoo oferuje m.in. drogeria Hebe. Klienci drogerii mogą w wygodny i bardzo szybki sposób otrzymać potrzebne produkty – zamawiając je on-line i odbierając w domu w ciągu kilku godzin.

  9. Zbieraj zgody na komunikację marketingową i wysyłkę newslettera w celu informowania o promocjach, nowych produktach, a także reaktywacji klientów, którzy dawno nie zamawiali.

  10. Outsourcuj co możesz, czyli zlecaj na zewnątrz skomplikowane lub czasochłonne procesy. Przykładowo outsourcing dostaw zniesie z Ciebie konieczność tworzenia własnej floty kurierskiej – zakup auta i zatrudnianie dodatkowych ludzi.

Kurierzy DeliGoo działają już w ponad 17 miastach dostarczając przesyłki w ciągu kilku godzin od zamówienia ich przez klienta.

Realizujemy zamówienia zarówno z restauracji, firm B2B, jak i ze sklepów internetowych.

Jeśli posiadasz sklep i rozważasz wdrożenie dostawy do domu klienta to nie ma na co czekać.

Klienci lubią wygodę. A zakupy on-line i dostawy pod drzwi zyskują na znaczeniu zwłaszcza w niepewnych czasach, gdy szukasz dodatkowych kanałów sprzedaży, a Twoi klienci powinni ograniczyć przebywanie w miejscach publicznych.

Chętnie pokażemy Ci jak w prosty sposób wdrożyć nie tylko system do zamówień on-line, ale także jak w prosto, szybko i bezpiecznie realizować ekspresowe dostawy pod drzwi klienta.

Skontaktuj się z nami bez zobowiązań.

Masz jakieś pytania?

kontakt@deligoo.pl