UWAGA na oszustów! W ostatnim czasie obserwujemy dużą ilość prób podszywania się pod naszą markę.
DeliGoo nigdy nie wysyła żadnych maili do konsumentów, zignoruj wszystkie wiadomości tego typu!
logo with text
Logistyka
18 Marzec 2021

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki same-day delivery?

W poprzednim artykule pisaliśmy o tym jak wdrożyć dostawę tego samego dnia, czyli same-day delivery. Jednak, jak się domyślasz, w biznesie nie tylko chodzi o wdrażanie nowoczesnych rozwiązań. Na koniec dnia liczy się zysk, a żeby go wypracować, potrzebujesz przychodów.

Dlatego przeczytaj jak zwiększyć sprzedaż dzięki same-day delivery. ekspresowe-dostawy.png

Co zyska nasz sklep, gdy wprowadzimy same-day delivery?

Po pierwsze, wprowadzenie opcji dostawy tego samego dnia przyciągnie klientów do sklepu. Według raportu Gemius dla E-commerce Polska z tego roku, 27% internautów nie kupuje w sieci, ale w 23% przypadków szybsza dostawa byłaby czynnikiem, który mógłby to zmienić. Warto wspomnieć, że dla 71% badanych fakt, że towar zostanie przywieziony prosto do domu lub pracy przez kuriera, jest czynnikiem motywującym, aby kupować online.

Dodatkowo, satysfakcja klienta z zakupów znacząco wzrośnie, gdy będzie mógł wybrać opcję dostawy tego samego dnia. Według badania Coldwell Banker Commercial w USA już w 2015 roku klient wybrałby sklep, w którym otrzyma przesyłkę najszybciej – dlatego właśnie same-day delivery będzie wartością dodaną do towaru.

W Polsce 21% badanych przyznaje, że opcja same-day delivery zachęca ich do zakupów on-line.

błyskawiczna-dostawa-same-day-delivery-1.png

Jeśli właściciele sklepów internetowych dobrze to rozegrają, same-day delivery pomoże im zaoszczędzić na przesyłce. Jak? Czas magazynowania towaru jest krótszy, a dostawa może odbywać się także za pośrednictwem roweru. Dzięki temu, że jest to ekologiczne rozwiązanie, będzie korzystnie wpływać na wizerunek sklepu. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze zainwestować można w inne działania pozwalające zwiększać przychody – np. w marketing.

Istotną zaletą same-day delivery jest fakt, że bezpośrednio wpływa na szybkość podjęcia decyzji o zakupie. Naszego społeczeństwa nie cechuje zbyt duża cierpliwość – dokonując zakupu, klienci chcą otrzymać produkt natychmiast. Oferując dostawę tego samego dnia zwiększamy szanse na to, że klient zdecyduje się na natychmiastowe zamówienie. Dłuższy czas oczekiwania na dostawę może sprawić, że odłoży on zakupy na później lub znajdzie inny sklep, który sprawniej dostarczy jego przesyłkę.

Im szybciej wprowadzone zostanie same-day delivery, tym więcej klientów uda się zachęcić do zakupów. W ciągu kilku lat przesyłka tego samego dnia będzie standardem i wprowadzenie tej opcji dostawy w przyszłości nie przyniesie firmie takich korzyści, jak obecnie. Już dziś warto zacząć budować więź z klientami, sprawić, że chętnie zrobią zakupy u Ciebie. A to wpłynie na większe przychody.

Skontaktuj się z nami, a pokażemy Ci jak wdrożyć same-day delivery w Twoim biznesie >>

Na co należy uważać, wprowadzając same-day delivery, aby przynosiło zyski?

Same-day delivery wpłynie pozytywnie na sprzedaż jedynie wtedy jeśli będzie działać zgodnie z obietnicami. Jak wiesz, nie wkażdej branży i nie w każdej lokalizacji jest sens wprowadzać to rozwiązanie. Jeśli jest ryzyko zbyt dużych opóźnień w dostawie to lepiej poszukać innego sposobu na ekspresowe dostawy. Tego typu opóźnienia mogą obniżać zaufanie klienta do naszej firmy. Dodatkowo, niezadowoleni klienci często wystawiają negatywne opinie o sklepie (znacznie częściej niż zadowoleni wystawiają pozytywne), a to właśnie one właśnie wpływają na wiarygodność sklepu. Potwierdziło to aż 48% biorących udział w badaniu E-commerce w Polsce (2020). Dlatego też priorytetem dla sklepów internetowych powinno być zadbanie o to, aby proces realizacji zamówienia przebiegał sprawnie. W ten sposób zmniejszymy ryzyko negatywnych opinii.

Aby uniknąć opóźnień w dostawach należy także zadbać o odpowiednio przeszkolony personel. Pracownicy muszą wiedzieć jak działają procedury, aby móc odpowiadać na pytania klientów.

czynniki-wpływające-na-wiarygodność-sklepu.png

Ważne! Tego typu procesy wdrażaj powoli, etapami. Przykładowo, na początku udostępnij ekspresowe dostawy tylko dla wybranych, najbardziej popularnych i prostych w dostawie produktów. Możesz również zaproponować klientom specjalne promocje, które w końcowym efekcie będą dla Ciebie zyskowne. Taką promocją będzie np. niższy koszt za dostawę w kilka godzin przy zakupie 2 czy 3 produktów o wyższej marży. Dzięki temu będziesz mieć okazję przetestować proces i usprawnić go, zanim rzucisz się na głęboką wodę i udostępnisz ekspresową dostawę przy każdym zamówieniu.

Same-day delivery, a satysfakcja klienta i ponowne zakupy.

Na rynku e-commerce konkurencja jest ogromna. Jak wiemy, klient w każdym momencie może wybrać inną firmę. Dlatego tak ważne jest to, aby poziom zadowolenia klientów z usług był wysoki. Same-day delivery z pewnością będzie jednym z czynników, który bezpośrednio wpłynie na to, że to właśnie u Ciebie klient zdecyduje się zrobić zakupy i zrobi to ponownie w przyszłości. Jeśli jednak nie uda się realizować usługi same-day delivery w odpowiedni sposób, możesz być narażony na ogromne straty.

O co więc zadbać, aby same-day delivery działało sprawnie, satysfakcjonowało klientów, a w rezultacie wpływało na zwiększenie sprzedaży?

Czy wiesz, że w DeliGoo możesz monitorować realizację dostaw? Skontaktuj się z nami, aby zobaczyć jak to się odbywa!

Zwiększenie sprzedaży dzięki same-day delivery?

Jak więc same-day delivery wpływa na zwiększenie sprzedaży w sklepach internetowych? Wspomnieliśmy już, że błyskawiczna dostawa jest częstym czynnikiem wpływającym na decyzję, w którym sklepie klient zrobi zakupy. Obecnie wielu konsumentów, którzy kupują głównie online, wybierają stacjonarne sklepy wyłącznie wtedy, gdy potrzebują czegoś na teraz. same-day delivery umożliwi im korzystanie ze sklepów internetowych również w tych przypadkach.

Na koniec jeszcze trochę danych. Według Technavio wartość rynku same-day delivery w USA w 2019 roku wynosił 5,87 miliardów USD. Przewiduje się, że w 2024 będzie to już 15,6 miliardów USD. To niemal trzykrotny wzrost w ciągu 6 lat. Badania wskazują, że aż 61% konsumentów wybrałoby sklep, w którym oferowana jest dostawa tego samego dnia. 88% klientów chętnie dopłaci do takiej możliwości. Nie bez znaczenia dla e-commerce jest sytuacja związana z COVID-19 – aż 86% respondentów badania PwC po zniesieniu restrykcji związanych z pandemią w dalszym ciągu kontynuować będzie zakupy online.

Same-day delivery to przyszłość – warto więc zadbać o jak najszybsze wdrożenie ich w Twoim e-sklepie. Oczywiście pod warunkiem, że możemy sobie na to pozwolić. Jeśli tak, skorzystaj z same-day delivery jako efektywnego narzędzia dla zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym.

Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów związanych z dostawami tego samego dnia z DeliGoo zostaw kontakt do siebie, a my odezwiemy się jak najszybciej.

Masz jakieś pytania?

kontakt@deligoo.pl